SÅ KOM REGNET....... IGEN!!

Vad härligt det är med det kanonfina vädret som är nu under första veckan på semestern. Jag tänkte jag skulle spendera de första semesterdagarna ute på landet hos pappa, då mamma ändå jobbar 2 veckor tilll. Tänkte att jag gott och väl kunde hålla farsgubben sällskap i ett par dagar. Även passa på och njuta av att bara vara på landet, kunna vara ute mycket ochnjuta av sol och värme. Passa på att åka och bada när man är här och massa bus med hundarna. Men nej, man har ju tyvärr inte vädret på sin sida helt enkelt.
 
Idag började det mulet och kallt. Väntade på pappa som kört mamma till jobbet så vi kunde inta en god frukost. Trist väder så det fick bli ett par timmars korsordslösning inomhus först och främst. I brist på bättre liksom men samtidigt väldigt rofullt, kommer inte ens ihåg när jag gjorde det sist.
 
 
 
Men sen så småningom började det verkar som att det ändå kunde bli en fin dag idag. Solen börjadetitta fram bakom molnen som även som hade ljusnat. Då passar vi på att gå ut. Doggsen måste ju underhållas dom oxå.
 
 
 
 
Att roas med freesben är då bra lajbans. Tycker båda knasbollarna. Det tycker jag med för det är betydligt lättare och kasta och få iväg freesben långt en än vanlig boll. Om man inte har fovvoleksaken bollen i snöret så för den är rätt lätt att få iväg långt oxå.
Trots att dessa jyckar ALLTID är helt jäkla outtröttliga så var det även segt för dom idag. De gjorde inte många knop för ja, varmt blev det ute i solen.
 
Fan, nu blev jag galet sugen på att bada. Ser ut som att badhunden Alva oxå skulle uppskatta ett svalkande bad. Så jag och pappa bestämmde oss för att åka och bada en sväng efter vi intagit ett litet mellanmål på altanen. Vad händer då?? Jo det börjar mullra i krokarn. Piss och opest och usch tänker jag. Hatar åskan och nu vill jag deffinitivt inte ha den, vi ska ju åka och bada ju.
 
 
Vad skådar mitt öga? Jo men visst, självklart. Vad annars? Jo ett oväder är på gång. Det som var så varmt och fint ute nyss och badsuget lågpå topp..... Rackarns! Det börjar åska och blixra! Och sen..... ja sen kom regnet! Jippi!
 
Vad gör man om det är dåligt väder på vischan om man inte kan vara ute eller i brist på annat att göra?
 
 
Jo, man bakar!
 
 
Tjingeling badring
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0