ÄR DET SOMMAR NU??

Vaknade upprätt så tidigt imorse och tyckte det var himla  kallt i rummet då ballkongdörren stått lite öppen under natten.  Burrrr det är nog samma gamla vanliga väder ute idag, kallt molingt och säkert regningt, tänkte jag. Men så stiger jag upp ur sängen och drar bort draperierna i sovrummet och ser en klarblåhimel och strålande sol. Men gud så härligt, det är ju underbart. Äntligen lite ordning på sommarvädret.....
 
Får straxt därefter ett sms från Therese: "Det blir en dag på stranden...?"
Det skulle va så härligt att stuva in hundar, matsäck och oss själv i bilen och åka och bosätta oss på stranden som vi brukar när det är fint väder. En dag att bara lata sig och inte göra ett skit. Min enorma glädje försvinner snabbt då jag plötsligt kommer på varför jag ändå är uppe tidigt redanidag..... Jag skriver ett sms tilllbaka till Therese: "Ne, det blir en dag i tvättstugan... :-("
 
Fan, varför ska det bli så fint väder när jag har tvättstugan? Och jag måste verkligen tvätta idag och utnytja min tvätttid för vem vet när man får tid nästa gång? Det är ju alltid fullbokat här i minst en vecka framåt och dessutom börjar mina kläder ta slut nu så tvätta är ett måste. Men det känns så jäkla surt att behöva göra det en dag som denna. Men men det är bara att bita i det sura äpplet helt enkelt. Passa på att gå ner tidigare och se om det är ledigt så kankse man själv blir klar lite tidigare. Hoppas på att vädret håler i sig HEEEELA dagen så att man kanske kan hitta på nåt ikvälll istället.
 
 
 
 
"Det verkar bli en fin dag idag......
Det blir en dagpå stranden"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0