PÅ ONSDAGEN

Jag känner mig inte så himla mycket bättre på tisdagskvällen och vill även stanna hemma på onsdagen. Tänkte det är bäst att ha en bra och frisk dag hemma innan man går tillbaka till jobbet så man inte blir dålig igen.

Just idag fyller pappa år. Jag har inga kläder med mig, åkte som jag var i måndagskväll i stort sätt. Har en katt hemma som är ensam och säkert vill ha mat och pappa ska följa med mamma in till stan på morgonen för han har tid på vårdcentralen och mamma slutar ändå tidigt så jag bestämer mig för att följa med.

När pappa och jag har lämnat mamma åker vi till puttes smörgåsbar för att köpa god frukost. Vi äter frukost och dricker kaffe hos mig och kvart över nio åker pappa till vårdcentralen och jag duschar, vilar, betalar räkningar, klär mig och packar lite ombyte i väskan efter som jag tänkt åka med mamma till jobbet på torsdagen. När pappa kommer tillbaka till mig efter 11 fikar vi sen åker vi och handlar lite och hämtar ut min medcin på apoteket. Sen hämtar vi mamma, handlar och sen åker hem. Och hemma kommer gästerna tidigt denna födelsedag så då blir det födelsdagsfika och tårta och jag är med och är social. När de åker hem äter vi god middag och då kommer pappas kompis....... Precis när jag ätit klart blir det jobbigt. Jag känner mig tung och att över bröstet och paniken börjar krypa sig på.... Och det blir svårare med andningen igen. Jag tar en sväng runt huset för frisk luft sen går jag och lägger mig och vilar. Jag känner mig inte ett dugg trött men jag gäspar som en tok. Ber syrran komma och hålla mig sällskap och se en film. Mamma frågar efter en timme om det är bättre, nej svarar jag för det är det inte. Vi kommer fram till att sitta upp och prata och vara social i flera timmar var tydligen för jobbigt för mig, det var inte alls bra och kan jag inte det så lär jag ju heller inte kunna jobba på torsdagen heller som jag tänkt.

Så där med bestämde jag mig för att vara hemma ytterligare en dag


 Så var det med det.
Det var den dagen det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0