MARABOU ORIENT

På vägen hem följde jag med Sara och Karin in på Ica, de skulle köpa lite gott till kvällen. Där inne kunde ju inte jag heller hålla mig från att köpa något så jag tänkte jag köper en choklad till kvällen.

Jag hade tidigare sett att marabou hade gjort en ny chokladkaka. Det är en "limited edition" och jag gillar när dom gör nya spännade smaker som man får prova. Fast det dåliga är ju att om det är någon som man verkligen gillar så försvinner ju den snart eftersom den just heter limited edition så det är ju synd. Men jag tycker ändå det är roligt när det kommer nåt nytt och jag brukar försöka prova alla bara för skojs skull. För ganska länge sen hade dom en limitied edition med frystorkade jordgubbar och den var skiiiiitgod!!! Sen har det även funnits med torkad mango den var oxå god och med en kokos och banan och den var supergod. För inte så länge sen fanns det även en med passion och chili i och den var helt klart bäst, den var supergod. Sen fanns det en julvariant ett tag med kanel och äpplen eller var det var men den tror jag inte ens att jag smaka för lätt ju lite sådär.

Den senaste Limited edition heter orient och är mjölkchoklad med dadlar och pistage. Min första tanke var vad spännade med en ny smak men sen läste jag dadlar och tänkte nja det är ju inte så gott men sen tänkte jag att choklad är ju jävligt gott och pistagenötter är ju gott så då är säkert det här oxå gott trots att det var dadlar i.


 

Men njae...... Jag har väl ätit godare choklad! Många gånger förut! Men den var ju inte skitäcklig för den gick ju trots allt ner hela. Men det smakar lite för mycket dadlar för min del. Kommer INTE att köpa den igen iaf. Men i affären såg jag att Marabou Caribean, den med kokos och banan, fortfarande finns kvar och den har jag köpt fler än en gång iaf för den är jäklig god. Man kankse ska passa på att köpa den nästa helg innan den försvinner.



Marabou Caribbean= Jättegod!




Marabou Sommar = Jättegod



Marabou Passion= Absolut godast!!



Marbou Vinter= Ej smakat men kanel och choklad Not so god



Marabou Vinter vit= Helt ok men väldigt söt
men jag är inget direkt fan av vit choklad






Marabou Mango= God!!



Kommentarer
Postat av: Jasmina

Alltså så här är det Josefin att choklad och kanel kanske inte låter så himla gott gott gott, men jag tycker mig minnas att den var riktigt riktigt god, och verkligen smakade jul :)

2011-09-30 @ 22:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0