SERIÖST!!

Vad är det för fel på vädret/temperaturen?? Det är ju bara början på oktober, brukar det vara så här jävla kallt redan? Eller är det bara jag som har förträngt det?

2 grader! Det var 2 GRADER ute imorse klockan 7 när jag skulle gå ut med hundarna. Det kan man ju inte ens kalla höst, det är ju fan vinter. Jag brukar inte vara frusen och jag brukar väldigt sällan klaga på kylan men imorse fick jag faktiskt en chock. Vad skulle jag klä på mig för attinte frysa? Jag har inte tagit fram någon varmare höst/vinter jacka, jag har inte tagit fram några varma skor, jag har inte ens tagit fram vantar eller tjockare halsdukar men det verkar som att det behövs nu. Men jag förstår ändå inte hur det kan vara dags redan för så mycket kläder.....

Men i morse iaf så kom jag på att det faktiskt bara var 4 grader ute igår kväll vid sista kvällspromenaden så jag borde ha kunnat räknat ut att det skulle ha varit kallt på morgonen oxå. Då höll jag på och frysa ihjäl när jag var ute i bara tröjan och insåg imorse att jag måste klä på mig mera nu till morgonpromenaden. Så jag gick ut i förrådet för att hämta min fula-gula-stora-pinsama-tjocka-varma-gå ut med hundarna-när det är kallt-när det är mörkt-när ingen ser-jacka.... MEN i förrådet måste det städas för jag kom inte ens in så jag kom åt den jackan men fick tag på en annan varm jacka men den kundejag inte stänga men det var iaf bättre en ingenting. Jag hade ju inte tid att greja på morgonen och inte hade jag tid att leta fram ett par vantar heller. Det blir rätt kallt om fingrarna när man cyklar på mornarn men edt är tur man har långa ärmar på kläderna.

Men och andra sidan är det rätt tur att man inte klädde på sig en massa för att det var kallt på morgonen för det var det ju inte resten av dagen. För sen blev det ju strålande sol och en sån där härligt skön och mysig höstdag. Hade inte ens jacka på mig när jag cykla hem till dogsen på rasten efter lunch. Jobbigt det dära med olika temperaturer under dagarna. Jag tycker bättre om att det är en jämn temperatur hela dagen, ungefär lika kallt eller varmt som det äår på morgonen är det resten av dagen. Men jag frös bara ihjäl i ca 15 minuter på morgonen sen blev det bra igen. Hoppas bara att det blir en mild höst under oktober och november innan den riktiga kylan med snön kan komma i slutet på november.





TooDiiLoo


P.s Det var till och med så att folk fick skrapa fönsterrutorna på bilen imorse....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0