BAKAR

Jag åkte på att baka idag till fredagsfikat på jobbet imorn. Jag som typ inte gillar att baka längre eller rättare sagt jag har ingen lust så jag har inte gjort det på riktigt riktigt länge!!! Men hur sjutton lyckades jag åka på det då när det inte ens är min avdelnings tur? Men de på grannavdelningen kunde inte komma fram i onsdags til vems tur det var. Den första kunde inte eftersom hon jobbar halvdag och kommer på eftermiddagen, den andra ville inte för hon gillar inte att baka och den tredje var inte där just då och de två som var där skulle inte var på jobbet idag men det skulle den tredje så de kunde iaf inte diskutera vem som skulle få åka på det. Hahah vilka problem dom har!
;-)

Men då precis innan vi skulle gå hem igår hittade jag ett recept utskrivet i kopiatorn (Antagligen nån på jobbet som skrivit ut det och den lär ju bli måttligt förvånad imorn) Då sa jag på skoj till Jessica (Den andra, hon som hatar att baka) "Här är en skriftlig uppgift till dig och den ska vara klar till fredag kl 9" och gav henne receptet. Nej för fan kan ingen annan göra det här skiten, det är det värsta jag vet. Jag sa att jag kan göra det om någon köper ingredienserna (för jag har iinget hemma, skulle inte ens kunna slänga ihop en sockerkaka) och kör hem dom till mig så kan jag fixa det. Ja men jag gör det svara Jessica. Jag skojade och jag trodde hon drev med mig. Men icke sa nicke. Hon kom hit med alla ingredienserna hem till mig en stund efter att jag själv kommit hem. Eller ja inte allt för hon hade typ glömt hälfen så hon fick åka och handla en gång tilll hahahahah. Hon tyckte det var en skitbra deal och jag tyckte absolut att det var en helt oki deal för jag hade tjuvläst receptet och det verkade faktiskt rätt lätt. Ja hon är rolig hon Jessica och bara för rolig!!! Så imorn bjuder hon på fredagsfikat på jobbet men det är jag som har bakat det!

Det är färdigbakat nu och kakorna/tårtorna står på svalning i köket. Ska bara vispas grädde och riva lime men det gör vi imorgon precis innan servering. Det var som jag hade trott väldigt lätt, enkelt, det gick snabbt och smeten var himelsk god!
 Så jag ska nog dela med mig av receptet här senare!!





http://www.ica.se/Recept/chokladkaka-med-daimgradde-712614/

TooDiiLoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0