PÅ DOM ENSAMAS PROMENAD

Då var den här igen då. Söndagen då det var dags att stiga upp tidigt på morgonen för att tvätta. Det gör mig absolut ingenting för det är faktiskt himla skönt att ta en tidig promenad med hunden så här på söndagen. Det svammla jag om för två veckor sen oxå men det är verkligen skönt. Det börjarljusna ute, inte en bil hörs, inte ett tåg susar förbi, inga människor på väg nånstan, inga barn,inga hundar, inte ens tidningsbudet. Nej det är inte ensjäl ute och det är alldeles tyst och stilla ute, helt underbart.





Mötte dock dessa tre krabatermitt på parkeringen. Att dom inte trivs bättre i en tät skog??


Jag har varit i tvättstugan och hängt upp det som var i första maskinerna, om gång tre har redan gått och nu är det omgång 3 i maskinerna, Alva har fått en liten morgonpromenad och frukost, jag har ätit frukost, jaghar bloggat och klockan är bara lite efter nio. Tänk vad mycket manhinner när man är uppe med tuppen. Lika bra att köra påi full fart när man ändå är uppe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0