IBLAND SUGER ALLT SÅ JÄKLA HÅRT

Har verkligen haft en helt värdelös dag idag. Det har varit fan en katastrofdag idag på jobbet. Det käpprätt och skogen som man brukar säga. Och vad händer? Vad gör man? Jo heter man Josefin så börjar man grina oxå!! Helt stört. Grina som fan. Botten var nådd, framme vid gränsen, bägaren rann över, gick in i väggen och jag orkade bara inte mer. Slutade med att någon annan tog över flcikan min och jag hamnade hos finaste Sandra gråtandes i personalrummet. Det vart inge bra alls. Men efter upplyftande ord från mina underbara kollegor och efter ett bra samtal med min braiga chef så blev det väl lite bättre. Skönt var det oxå att jag slutade precis efter det så jag kunde gå hem och ta en huvudvärkstablett och sedan powernap en timme. Så nu känns det väl bättre.

Shit happends....

Och sen var ju med om en till grej på jobbet idag. Men jag vettefan om jag vågar gå ut med det här. Kankse jag skulle ge min arbetsplats dåligt rykte. För det är liksom inget man talar om i allmänheten. Men samtidigt tycker jag även det är familjernas rätt att veta saker och ting. För inte fan skulle jag sätta mitt barn denna förskola. Shut! Inte skulle jag sätta mitt barn på en förskola dör jag vet att det förekommer råttor och möss. NU vet ju jag att bara för att ma inte ser dom så betyder inte det att dom inte finns och med det menar jag att det mer än säkert förekommer möss även på andra förskolor och skolor framför allt om det är gammla byggnade med lite sämre lokaler som i vårat fall. Jag vet att dom finns men jag vill fan inte se dom. Det räcker med att se skiten efter dom. På varje avdeling finns en lite köks del men diskbänk, bänk,spis, över och underskåp ca 6 st. Det änvänds inte som ett riktgt kök men diskbänken används ju föör disk och sånt och i underskåpen förvarar vi porslinet och sånt. I överslkåpen har vi i personalgruppen ett eget skåp där vi har våra pärmar, block och papper och sånt. Tro fan att det var en mus I MITT skåp när jag skulle hämta ett papper att kopiera. Shit vad rädd jag blev när det bara rasslade till i skåpet när jag öppna och jag såg den jäveln!!! En fet rackare och jag gav ifrån mig ett tjut och slängde igen skåpsdörren. Jag blev så jävla äcklad. Jag blir fortfarande äcklad av att skriva om det. Det liksom bara kryper i ryggen på mig. Tur var det väl att inga kids fanns i närheten när jag fick värsta rycket. Jag sprang efter Fredrik och bad honom ta bort den. Den satt kvar i mitt skåp när han öppna men då slank den igenom ett hål, in till nästa skåp och sen in bakom fläkten. Fy fan så äckligt! Tro mig det är inte första gången! Jag vet att bara den senaste tiden har 2 möss setts levande, en legat död, klämd, stinkande, ruttande under ett skåpa och flera har fångats på olika håll i diverse råttfällor. Hua hua säger bara. Inte fräscht asså. Men min lilla skåpsbesökare gick i fällan några timmar senare. Det ska inte behöva va så här! Visst att dom finns under huset och kanksei vårt matrialföråd och såna ställen där det liksom är stillastående, där deti nte är så mycket folk som kommer och går men att de ska vara i skåpen på avdelingen mitt på blanka dagen är ju otroligt!! Nej fy fan vad äckligt!!!

Numåste jag tänka på nåt annat trevligare!



Kommentarer
Postat av: Jasmina

Men eeuuugggghhh!!!

2011-11-17 @ 22:59:48
Postat av: Marie

USCH!!! Nu fick jag riktiga rysningar i kroppen :-/

2011-11-19 @ 12:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0