OPEREATIONEN

Jag hade blivt dåligt informerad och felinformerad av läkaren som gjorde undersökningen i måndag. Hela grejer var mer komplicerad än vad jag hade fått höra och än vad jag hadeväntat mig. MEN jag orkar inte ta det igen här och nu utan jag har redan slängt ut mina frystrationenr på facebook. Så vi lämnar allt det nu.

Operationen gick bra.... sa läkaraen!! Jag tyckte det va skitjobbigt!!! Fick ner massa grejer i halsen och hosta och hade mig, ögonen rann och precis i slutet gjorde det så jääääävla ont att jag nästa hamna i chock, pulsen blev hög, hjärtat slog och jag skakade. Men det var när han sroppa upp tamponaden (förtryckband in i näsan) som det gjorde så sjukt ont.

Sån tur var i mitt allt ihopa så hade jag en som himla gullig sköterska, Eva. Som gav mig fika så fort jag var upp i min sal igen. Men det var inte så lätt att svälja och tugga men jag fick i mig kaffet iaf. Sen kom mamma och papap och hämta mig och så följde jag med dom hem. Var inte ifrån sjukhuset förens klockan fem och jag kom dit kklockan tio.

Jag mådde inte direkt tiptop igår kan jag ju säga. Det såg ut som jag hade blivit misshandlad med
näsan fullproppas med förband och så var den tejpad och så rann det både lite blod och snor. Ont gjorde det och svårast var det att svälja.


Det gick mot förmodan väldigt bra att sova och efter frukosten drog jag ut skiten i näsan och det gick oxå mkt bättre än vad jag trott. Det kunde blödda lite då sa doktorn men det gjorde det inte alls. det var bara snorigt. Så nu är jag bara lite öm och svullen om näsan och det är helt läkt inuti om några dagr. Så inte för mkt ansträgning och framåtlutande nu.....



Så var det med det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0