JAG

Ja, jag! Jag har gjort en god insats! Jag har gjort skillnad!

Idag har jag gjort något som jag har funderat på läääääänge att göra och nu har jag gjort det.
Jag har blivit isbjörnsfadder hos världsnaturfonden!!

Vill även stödja fler djurarter på wwf men börjar så här så får vi se sen om det blir fler.
Jag tycker att världens alla djur är viktiga och det är MÄNNISKANS fel att dom inte har det bra så därför stödjer jag de människor som vill forska och stödja våra utrotningshotade djur.

Stackars isbjörnen svettas ihjäl snart i denna miljöförstöring och klimatförändring.




Hotet mot isbjörnen 

Idag finns det omkring 20 000 - 25 000 isbjörnar i världen.
Två tredjedelar av dessa riskerar att försvinna till följd av issmältningen i Arktis.

De smältande  isarna gör att isbjörnen med sina ungar får allt svårare att jaga sin föda.
Isbjörnarna tvingas att simma längre sträckor för att söka sina byten och riskerar att
drunkna av utmattning eller till och med att svälta ihjäl.

 WWF arbetar aktivt för att stoppa klimatförändringen och för att rädda isbjörnen.
För att lyckas med detta arbete är vi helt beroende av ditt stöd.
Vi driver flera projekt för att motverka några av de stora hoten mot Arktis,
såsom klimatförändringar, olja och gasutvinning. Vi arbetar även för att Sverige ska bli en
världsledande exportör av klimatvänliga energilösningar –      källa: wwf.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0