GÅRDAGEN OCH LÄKAREN

Glömde ju totalt helt jäkla bort att printa ner lite här igår om dagen. Men jag fårstår varför, var så ruggit trött då jag sovit otroligt dåligt under natten och sen så var jag inte hemma förens tjugo i sju typ, käkade lite och sen halvsov i soffan och då tyckte jag att det var lika bra att bädda ner sig för natten så 20.10 var jag i säng. Men inte fan är jag piggare för det idag inte!!!

Men igår då (måndag) hade jag tid hos en läkare på öron, näsa, hals mottagningen på lassarettet kl 13.00 pga av min jävla näsa!!! Den muppar sig och blöder om vart anant, vänster näsborre alltså, och så känner jag att det har bildats någon form av klump (inte snor!!) som irriterar och täpper till. S K I T störande!! Jag berätta för läkaren hur jag haft det med näsan det senaste halvåret och vi parat lite och hon fråga lite. Sen ville hon såklart titta lite och plocka fram lite konstiga grejer och klämde och kände lite. Hon konstatera att det var något som inte var som det skulle och sa att hon även ville gå in med en kamera och titta lite för att se bättre. Samtidigt som hon sa det slängde jag en blick på skärmen brevid mig och då fråga läkaren: "Vill du oxå se?" Nej, tack jag klara mig svara jag och tänkte det måste va äckligt och se och dessutom har jag ju lite svårt för blod och sånt som ska va inuti kroppen. Men när hon kolla med kameran sa hon samtidigt vad hon såg och då tänkte jag att jag vill fan se vad det är i näsan som stör mig så jag sa att jag ångra mig och ville visst se. OK sa läkaren och vred min stol och så ficka se.

Det var fan årets höjdpunkt att jag fick se med en kamera i min egen näsa!
Det var skithäftigt och inte alls äckligt! Jag fick först sen den "friska" näsborren. Det såg ju fint och det var häftiga gångar i näsan. Mycket kul att se. Sen fick jag sen den "sjuka" näsborren och till och med jag såg ju på en gång att det var fel i den. Det var iinte alls en lika trevlig syn men jag såg klumpen som stör mig och den var inte fin. Visste jag inte bättre skulle man kunna tro att det var en tumör. Men det var en infektion som hade blivit ganksa stor och blivit som en sår/varklump. Inget konstigt sa läkaren med det var ovanligt att den satt på skiljeväggen och inte på näsmusslan som var mer vanligt. Och så hade jag torra slemhinnor med ytliga blodkärl där av all näsblod men de stora blodfloderna har infektionen bidragit till oxå.

Så jag fick tid för operation redan på torsdag. Då ska de in i näsan och skära bort den där klumpen och även bränna slemhinnorna. Infektionsklumpen ska skickas på analys för att kolla att det inte är nån bakterie.

Så på
 torsdag den 28 oktober blir det näsoperation kl 10.00
så jag är sjukskriven torsdag och fredag för jag får inte jobba de närmaste dagarn och inte cykla och bli anfåd. Så jag får inte ens cykla hem på torsdag så fia eller farmor skjutsar hem mig.

Det ska fan bli spännande det här och jag hoppas att näsan blir bättre efter det här. Och att få se sig själv i näsan med en förstorningskamera var faktiskt bld det ballaste jag gjort. Önska nästan att man kunde ha bandat det så jag kunde visa det för alla!









Hittade ingen film på youtube från tittning i näsan. Hitta bara gastroskopi och endoskopi och det verkar inte riktgt lika trevligt så jag tror jag skippar det och tar en bild i stället. Men kamera i näsan borde väl heta något med skopi oxå.



TooDiiLoo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0