HAR VARIT

På Apoteket idag. Min favorit "affär" :-) Man hittar ju allt man behöver där hehehe


Mitt kära utslag har börjat göra sig påmind igen. Så jag tänkte det är lika bra att skynda sig till apoteket och få lite hjälp att förebygga att det inte blommar upp lika illa som förra sommarn och sommaren innan det.


Det är nämligen så att det är tredje sommaren i rad som jag har det. Fast det är ju långt ifrån "utblommat" som det har varit tidigare, jag tänkte som sagt behandla det innan det bryter ut. Jag har varit hos läkare flera gånger och de bara kliar sig i huvudet och kan inte begripa vad det är eller vad det beror på. De har spekulerat i mycket kan jag ju säga och det konstigaste som de tycker är att det är bara enbart på vänster fot och ingen annastans och att det alltid bara kommer på sommarn. jag hade mina misstänkar på vad det kunde vara med det har läkarna uteslutet helt och hållet redan från början. Ska jag fortsätta tjata om att jag fortfarande tror att det är det? Nej fan, har det sagt att det inte är det så är det säkert inte det. Det är ju fasen dom som har ägnat åratals i skolbänken för att kunna sånt här, inte jag! Så man kan ju inte annat än att lita på dom.


Så jag tänkte jag går till apoteket och ser vad dom rekomenderar så slipper sitta på vårdcentralen och bli sur för att läkarna inte fattar vad det är. Tidigare har jag fått receptbelagda klådstillande tabletter. Hade som tur var några kvar när det började kli nåt fruktansvärt på det berömda stället igen i förra veckan. Och med tanke på att jag ska åka på långweekend till stockholm på torsdag så ville jag absolut inte ha massa besvär och jag hade bara några Atarax kvar så det var det jag skulle kolla om jag hade några uttag kvar på.





Men det hade jag in så jag blev rekomenderad kortisonsalva och jag nämde att jag brukar använda miniderm och då tyckte hon att jag skulle köpa det för det var bra att smörja med varje dag för att hålla huden mjuk och smidig och samtidigt klådstillande. Kortisonen ska jag ha om det börjar klia igen. Dessutom passade jag på att köpa skoskavsplåster när jag ändå var där. De kan ju gå åt några såna på sommaren. Det blev som tur var inte så dyrt som jag hade trott.



Huden på foten är än så länge len och klådfri.... THANK GOD! Ska smörja med minidermen dsen när jag går till kojs....


man vill ju absolut inte se ut så här en sommar till!!!









Värsta mardrömmen om jag skulle få så igen!! nån som vill byta fötter med mig då i såna fall???



Godnatt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0