ÄR DET SLUT NU?

"Nu är glada julen slut slut slut. Julegranen kastas ut ut ut....
men till nästa år igen kommer han vår gammle vän....
för det har han lovat!"


Ja, tur är väl det?!! Man stressar så mycket innan jul för att hinna med alla bestyr som måste göras. jag har iaf bestämt mig för att stressa mindre!!! För vad är det som är det bästa med julen? Är det inte egentligen inte bara att få nytta av snön, allt det fina pyntet, alla dofter, julbelysning, alla ljusen och julgranen och allt det. Tiden innan jul, från första advent, är ju bara så mysig. Lika bra attt stressa ner lite och njuuta av den tiden för vips så kommer julafton och lika snabbt är det förbi. och efteråt får man nästan lite vemod och ängest och lessen över att det redan är slut. Den bästa dagen på året som man väntat så länge länge på är redan förbi. Soom en lite vindpust bara. Och nu är det ett helt år innan denna mysiga tid kommer åter.

Men jag har iaf haft det helt underbart med min famlij i jul. Trots att vi blev hemma pga av att mamma var sjuk och så var det dåligt väglafg för att bege sig ut. Så julfirandet med släkten får faktiskt vänta på obestämd framtid. Det blev jul iaf! God mat, glögg och godis, skratt och stoj, många många fina och roliga klappar och bus i snön! Ja mysigt var det.

En härlig jul tillsammans med mamma, pappa, storebror Jesper, svägerskan Fia, lillasyster Johanna, svågern patric, Tuffsan, Alva, Zafira, Zilver och Bosse!!! Härligt var det, underbart väder hade vi och alla var nöjda med sina julklappar!

Nu är jag hemma hos mig igen. Så nu ska jag "leka" med mina nya julklappar. :) Ska plocka i ordning lite. Sen tänkte jag återkomma hit senare med lite bilder från julen. Måste ladda kameran så jag kan föra över och så måste jag få lite bilder från dom andra så det kommer komma upp sen. och sen har jag ett nytt projekt på datorn som måste tas tag i.

Hör sen! TooDiiLoo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0