3:de ADVENT


Baka pepparkakor
= check!

Baka lussekatter= check!

Satt nejlikor i apelsiner= check!

Julpyntat ännu mera= check!!!


Visst är det härligt med allt julstök!


Nu ska jag ta en sväng om med dammsugaren och diska innan det är dags att börja med maten. Nästan så att jag inte vill laga nån mat nu.... Det doftar ju alldelse ljuvligt här hemma nu efter lussebaket. Och apelsiner med nejlkor och så några droppar glöggkryddedoft i doftljuskärlet så inte går det miste om vad det doftar här. Så jag hoppas inte matdoften tar bort den goda juldoften.


Det doftar underbart juligt hos mig!!!


Det blir nog lite adventsmys ikväll med lite glögg, nybakta lussekatter och pepparkakor. Då kankse de goda dofterna kommer tillbaka om de försvinner i matosen.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0